Ugdymo programos
Ikimokyklinio ugdymo programos gairės
Ikimokyklinio amžiaaus vaikų pasiekimų aprašas
Priešmokyklinio ugdymo bendroji programa
Priįmokyklinio ugdymo planas 2024-2025 m.m
Priešmokyklinio ugdymo knyga Patirčių erdvės, I knyga
Priešmokyklinio ugdymo knyga Patirciu erdves, II knyga
Priešmokyklinio ugdymo priedas_Projektu_metodas
Priešmokyklinio ugdymo priedas_Informatinis_mastymas
Priešmokyklinis ugdymas organizuojamas pagal Priešmokyklinio ugdymo bendrąją programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. rugpjūčio 24 d. įsakymu Nr. V-1269 „Dėl Priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo bendrųjų programų patvirtinimo“. Programoje išskirtos 6 ugdymosi sritys: gamtamokslinis, kalbinis, matematinis, meninis, visuomeninis, sveikatos ir fizinis ugdymas. Visos ugdymosi sritys yra lygiavertės ir ugdomos integraliai su kompetencijomis.
Lietuvos švietimo sistemoje priešmokyklinis ugdymas yra privaloma neformaliojo švietimo dalis. Priešmokyklinis ugdymas yra apibrėžtas pagrindiniu švietimą reglamentuojančiu įstatymu-Lietuvos Respublikos Švietimo įstatymu.
Priešmokyklinis ugdymas organizuojamas pagal atnaujintą Priešmokyklinio ugdymo bendrąją programą (2022). Atnaujintoje Priešmokyklinio ugdymo bendrojoje programoje siekiama atitikties šiuolaikiniam požiūriui į vaiką ir jo ugdymąsi, į 5-6 m. vaiko amžiaus tarpsnio ypatumus: suformuluota programos paskirtis, tikslas, uždaviniai, prie kurių derinamos kompetencijos, pasiekimų sritys, pasiekimai, mokymosi turinys ir pasiekimų lygių požymiai.
Įgyvendinant atnaujintą programą ugdomos septynios kompetencijos: komunikavimo, kultūrinė, kūrybiškumo, pažinimo, pilietiškumo, skaitmeninė, socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos. Kompetencijos ugdomos integraliai visose ugdymosi srityse ir visose veiklose, kuriose vaikas dalyvauja. Atnaujintoje programoje išskirtos šešios ugdymosi sritys: gamtamokslinis ugdymas, kalbinis ugdymas, matematinis ugdymas, meninis ugdymas, visuomeninis ugdymas, sveikatos ir fizinis ugdymas. Visos ugdymosi sritys yra lygiavertės ir ugdomos integraliai su kompetencijomis.
Įgyvendinant programą labai svarbi vaikų žaidybinė, patyriminė veikla, atradimo džiaugsmo ir natūralaus smalsumo apie supantį pasaulį puoselėjimas. Spontaniškas arba priešmokyklinio ugdymo mokytojo inicijuotas žaidimas priešmokykliniame ugdyme papildomas kitomis ugdymo ir ugdymosi strategijomis. Atnaujintoje programoje plėtojamos darnaus vystymosi, STEAM (gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, meno/dizaino ir matematikos sritis), informatinio mąstymo idėjos.
Priešmokyklinio ugdymo mokytojos dalyvavo mokymuose skirtuose atnaujintai Priešmokyklinio ugdymo programai ir puikiai pasirengę ją įgyvendinti. Svarbiausia ugdymo dalis-vaikų vertybinių nuostatų plėtojimas padedant jiems tapti smalsiems, pasitikintiems savimi, aktyviems, motyvuotiems, drąsiai įgyvendinantiems savo sumanymus, kūrybiškiems, savarankiškiems, atsakingiems. Ugdytiniai dalyvauja edukacinėse programose, išvykose, projektinėse veiklose, meniniuose pasirodymuose, konkursuose, sportiniuose renginiuose, būreliuose. Grupės atnaujintos išmaniaisiais Smart ekranais, vaikai naudoja plančetinius kompiuteriais, valdo ir programuoja Photon robotuką.
Priešmokyklinio ugdymo mokytojos-metodininkės Jūratė Gulbinė ir Audronė Kriukienė
Priešmokyklinio ugdymo planas 2023-2024 m.m.
PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ĮGYVENDINIO REKOMENDACIJOS
PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO TVARKOS APRAŠAS
Lopšelis-darželis „Kastytis“ vykdo neformalųjį švietimą. Vadovaujantis ugdymo turinio reglamentavimu ikimokyklinis ugdymas vyksta pagal įstaigos ikimokyklinio ugdymo programą „Vaikystės takeliu“, parengtą pagal Ikimokyklinio ugdymo programų kriterijų aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. balandžio 18 d. įsakymu Nr. ISAK-627. Programa atnaujinta ir patvirtinta Panevėžio lopšelio-darželio „Kastytis“ direktoriaus 2019 m. gegužės 25 d. įsakymu Nr. V1-15 „Dėl Panevėžio lopšelio-darželio „Kastytis“ ikimokyklinio ugdymo programos „Vaikystės takeliu“ patvirtinimo“. Programos prioritetinės kryptys – meninis ugdymas ir sveikos gyvensenos ugdymas.
Vykdoma ikimokyklinio ugdymo programa „Kimochi“. „Kimochi“ (japoniškai reiškia „jausmas“) – tai ikimokyklinio ugdymo programa, kurios pagrindas yra socialinių ir emocinių kompetencijų lavinimas. „Kimochi“ programa skirta emociniam intelektui ugdyti, pozityviam elgesiui skatinti, vaiko charakteriui ir bendradarbiavimo įgūdžiams lavinti.
Ugdytinių tėveliams lopšelio-darželio elektroniniame dienyne „Mūsų darželis“ pateikiami savaitės ugdymo planai.
El. dienyno „Mūsų darželis“ prisijungimo kodai tėveliams išsiunčiami į el. paštus vaikui pradėjus lankyti darželį.
IKT koordinatorė – direktoriaus pavaduotoja ugdymui Aušra Paskačiuvienė, tel. 8 45 43 21 32.